מה זה בעצם קראט?

בתור מי שגדלה במשפחה של סוחרי אבני חן וצורפים, גדלתי עם מושגי זהב בסיסיים עם הזמן אני מגלה כמה התחום המרתק והמרגש הזה לא מוכר לכולם, אז כמה דברים שחשוב להכיר, הזהב הוא אחת המתכות האצילות שהתגלו לאדם עוד לפני אלפי שנים, מה זה מתכת אצילה? הזהב מגיע מעורקי האדמה שם הוא נוצר והוא לא מתערבב עם מתכות אחרות ולכן כשקורים אותו הוא טהור לחלוטין וזה נקרא מתכת אצילה, יפה, נכון?

קראט היא מידת הטוהר של הזהב ולא תאמינו אבל היא מגיעה מזרעי החרוב שגילו שבכל העולם הם לנצח ישקלו 200 מ"ג! ולכן גרעין חרוב שוקל 1 קראט.

זהב הוא מתכת מאד גמישה שאם תענדי אותו טהור הוא ישחק מהר מאד ולכן מוסיפים לו מתכות נוספות כמו אבץ, כסף, פלטינום, פלדיום כדי לגרום לו להיות עמיד יותר וגם כמובן כדי להוריד את אחוז הזהב ולהוסיף נפח לתכשיט. עד תקופת המלכה ויקטוריה נהגו לצרוף תכשיטים ב24/22k/18k/14k והזהב היה כלכך יקר שרק העשירים יכלו להנות ממנו. המלכה ויקטוריה בצעד נשי אמיץ החליטה לאפשר ייצור תכשיטי זהב 9k שתמיד משולבים עם מתכות אצילות בלבד ולא עם סגסוגת!

טבעת זהב עתיקה רובי ויהלומים

בנוסף צורפים העזו להתנסות יותר וליצור תכשיטים מיוחדים ומפותחים יותר ב9k ככה שבאירופה רבים מכנים אותם כ"תכשיטי אומן" בארץ הם נדירים ביותר ובחנויות ישראליות תמצאו 14k ומעלה. בכל אופן 9k כלומר 9 קראט זהב הוא לחלוטין זהב לכל דבר ולהיפך עמיד הרבה יותר

סימון הקראט מספר לנו בעצם כמה זהב טהור קיים בתכשיט, זה הולך ככה-


קראט זהב

אז לסיכום זהב הוא מתנה עמוקה ממלכת המינרלים, ואני אוהבת לחשוב שדווקא הזהב העתיק קיבל יחס ומגע של כבוד ומשהו מזה נחתם ונצרף בו וממשיך לזרום הלאה לתנועות הידיים שעונדות זהב עתיק כל קראט מכבד את בעליו ובעיקר אם הוא משובץ אבני חן ועבודת יד ולב…

טבעות זהב עתיקות